Nawigacja Treść Narzędzia dostępności

BIP

 

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za IV kwartał 2022 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za III kwartał 2022 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za II kwartał 2022 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za I kwartał 2022 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za IV kwartał 2021 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za III kwartał 2021 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za II kwartał 2021 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za I kwartał 2021 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za IV kwartał 2020 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za III kwartał 2020 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za II kwartał 2020 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za I kwartał 2020 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za IV kwartał 2019 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za III kwartał 2019 r. - KOREKTA:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za III kwartał 2019 r.:pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za II kwartał 2019 r. : pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za I kwartał 2019 r. : pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za IV kwartał 2018 r. : pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za III kwartał 2018 r. : pobierz plik

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za II kwartał 2018 r. : pobierz plik 

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za I kwartał 2018 r. : pobierz plik 

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za IV kwartał 2017 r. : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za III kwartał 2017 r. : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za II kwartał 2017 r.- KOREKTA : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za II kwartał 2017 r. : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za I kwartał 2017 r. : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za IV kwartał 2016 r. : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za III kwartał 2016 r. : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za II kwartał 2016 r. : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za I kwartał 2016 r. - KOREKTA : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za I kwartał 2016 r. : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za IV kwartał 2015 r. : pobierz plik  

  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej
    za III kwartał 2015 r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres II kw. 2015r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres I kw. 2015r. - korekta : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres I kw. 2015r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres IV kw. 2014r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres III kw. 2014r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres II kw. 2014r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres I kw. 2014r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres IV kw. 2013r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres III kw. 2013r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres II kw. 2013r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres I kw. 2013r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres IV kw. 2012r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres III kw. 2012r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres II kw. 2012r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres I kw. 2012r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres IV kw. 2011r. : pobierz plik  

  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres II kw. 2011r. : pobierz plik 
  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres I kw. 2011r. : pobierz plik 
  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres IV kw. 2010r. : pobierz plik 
  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres III kw. 2010r. : pobierz plik 
  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres II kw. 2010r. : pobierz plik 
  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres I kw. 2010r. : pobierz plik 
  • Informacja W przedmiocie postępowań administracyjnych
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres IV kw. 2009r. : pobierz plik 
  • Informacja w przedmiocie postępowań administracyjnych 
    prowadzonych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej 
    za okres III kw. 2009r. : pobierz plik

W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Kędzierzynie-Koźlu prowadzone są następujące rejestry:

  1. Rejestry decyzji administracyjnych w sprawach udzielonego świadczenia,
  2. Rejestr zarządzeń Dyrektora MOPS,
  3. Rejestr skarg i wniosków,
  4. Rejestr odwołań,
  5. Rejestr upoważnień,
  6. Rejestr zamówień publicznych,
  7. Rejestr zamówień do których nie stosuje się ustawy - Prawo zamówień publicznych.



 

INFORMACJA O POSTĘPIE REALIZACJI PROJEKTU: "NOWE SZANSE"

 

Zgodnie z harmonogramem  uczestnicy projektu  Program aktywizacji społeczno – zawodowej bezrobotnych "Nowe Szanse"  w okresie kwiecień – lipiec 2014 r. zostali objęci następującymi formami wsparcia:

  • Konsultacje indywidualne  z psychologiem
  • Konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym (wypracowanie Indywidualnych Planów Działania)
  • Warsztaty Klubu Integracji Społecznej
  • Trening kompetencji i umiejętności społecznych
  • Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy
  • Wsparcie streetworkera, konsultacje z terapeutą ds. uzależnień – możliwość skorzystania

w razie konieczności.

W ramach realizacji projektu od lipca 2014 r. rozpoczęto realizację kursów i szkoleń zawodowych. Dotychczas zakończyły się kursy:

  • Warsztaty dla wodzirejów i animatorów – coaching wodzirejski
  • ABC wodzireja i DJ-a
  • Kurs barmana
  • Kurs kelnera

Aktualnie realizowane są szkolenia:

  • Opiekun osób starszych, niepełnosprawnych z pierwszą pomocą
  • Kucharz małej gastronomii
  • Spawanie metodą MAG
  • Operator koparko – ładowarki
  • Prawo jazdy kategoria C
  • Prawo jazdy kategoria D.

Uczestnicy projektu w związku z uczestnictwem w kursach zawodowych otrzymają stypendia szkoleniowe oraz zostaną im sfinansowanie koszty dojazdu na zajęcia.

W najbliższych tygodniach  planowane jest  rozpoczęcie realizacji staży zawodowych, które będą trwać od września do listopada 2014 r. Uczestnicy staży również otrzymają stypendia stażowe oraz pokrycie kosztów dojazdu na miejsce odbywania stażu.



 

Do pobrania:

PREZENTACJA DOTYCZĄCA REALIZACJI PROJEKTU W 2014



 

DZIAŁANIA REALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU W 2013 r.

W toku realizacji projektu Program aktywizacji społeczno – zawodowej bezrobotnych "Nowe Szanse" w 2013 r.  podpisano  40 kontraktów socjalnych,  których realizacja dąży do wzmocnienia lub odzyskania pełnej zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie, szczególnie w sferze zawodowej, umożliwienia aktywizacji społ. zawodowej, przeciwdziałaniu wykluczeniu społ. Uczestników.
Uczestnicy projektu otrzymują wsparcie finansowe w formie zasiłków celowych i celowych specjalnych, a udzielona pomoc stanowi  wkład własny Gminy Kędzierzyn - Koźle w projekt.
Formy wsparcia w ramach instrumentów aktywnej integracji realizowane w 2013 r.:

AKTYWIZACJA ZDROWOTNA:
Dla osób problemowo używających  sfinansowano konsultacje indywidualne z terapeutą ds. uzależnień.

AKTYWIZACJA SPOŁECZNA:
- konsultacje indywidualne z psychologiem: dla każdej osoby średnio 4 godziny konsultacji
- trening  kompetencji i umiejętności społecznych w wymiarze 4 dni treningu po 5 h każdy
-  ramach funkcjonującego Klubu Integracji Społecznej przy MOPS  - 8 warsztatów po 5 h każdy w dwóch grupach
- poprawa wizerunku – usługa  kosmetyczno  – fryzjerska.
- współpraca ze streetworkerem.

AKTYWIZACJA EDUKACYJNA:
Ze względu na brak, niski stopień lub dezaktualizację kwalifikacji zawodowych uczestnicy otrzymają wsparcie f formie kursów i szkoleń zawodowych, dobranych do ich potrzeb i oczekiwań w oparciu o profesjonalną diagnozę i wypracowane z doradcą zawodowym IPD. W sytuacji zdiagnozowania potrzeby uzupełnienia wykształcenia, zakładamy sfinansowanie zajęć szkolnych na wskazanym przez specjalistę poziomie . Osoby uczestnicząc e w kursach zawodowych otrzymują stypendium szkoleniowe.

SZKOLENIA W 2013 r.

Na podstawie Indywidualnych Planów Działań oraz w porozumieniu w Powiatowym Urzędem Pracy w Kędzierzynie – Koźlu zaplanowano przeprowadzenie następujących kursów i szkoleń:

- kurs opiekuna osób starszych połączony z pierwszą pomocą (dla 8 osób),
- kurs florystyki (dla 5 osób),
- kurs kucharz małej gastronomii (dla 6 osób),
- kurs sprzedawca w handlu detalicznym i hurtowym (dla 5 osób),
- kurs magazynier z obsługą wózków jezdniowych (dla 12 osób),
- kurs operator koparko-ładowarki (dla 8 osób),
- kurs księgowość, kadry, płace i archiwum (dla 4 osób).
Istnieje możliwość zorganizowania dodatkowych kursów.

AKTYWIZACJA ZAWODOWA:
- indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym w wymiarze po 4 godziny średnio dla każdej osoby,  wypracowanie Indywidualnych Planów Działania (IPD).  IPD jest podstawą do odbycia ścieżki szkoleń i kursów zawodowych , ew. uzupełnienia wykształcenia.
- warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy w wymiarze 4 dni warsztatów po 5 h każdy w dwóch grupach.
- skierowanie do odbycia stażu zawodowego na okres 3 miesięcy po ukończeniu kursu zawodowego.
 
INNE  FORMY WSPARCIA:
- finansowanie opieki nad dziećmi uczestników w razie takiej potrzeby, podczas trwania form wsparcia (warsztatów, treningów i kursów), które zapewniają  równość szans, w tym równość płci w dostępie do form wsparcia
- finansowanie dojazdu na formy wsparcia (warsztaty, treningi, kursy) w formie zakupu biletów lub refundowania kosztów poniesionych przez uczestników na dojazdy.
- finansowanie kosztów wyżywienia uczestników projektu podczas trwania form wsparcia (treningów, warsztatów, kursów), a także na konferencji podsumowującej realizację projektu w formie zakupu poczęstunku lub sfinansowania cateringu .
- badania lekarskie przed podjęciem pracy.



 Program aktywizacji społeczno – zawodowej bezrobotnych „Nowe Szanse”

Cel główny projektu:
Przeciwdziałanie marginalizacji i wykluczeniu społecznemu poprzez zwiększenie aktywności zawodowej i społecznej 40 osób bezrobotnych, będących w wieku aktywności zawodowej i korzystających ze świadczeń pomocy społecznej MOPS w Kędzierzynie - Koźlu w okresie od 01.01.2012 do 31.12.2012 r.
Cele szczegółowe:

  • Podniesienie kwalifikacji zawodowych
  • Wzrost kompetencji życiowych  i umiejętności społeczno – zawodowych
  • Poprawa funkcjonowania ekonomicznego i wzrost motywacji
  • Poprawa sytuacji życiowej i osobistej w grupie 10 osób problemowo używających

Grupa docelowa
Grupa docelowa to 40 osób zamieszkałych w Gminie Kędzierzyn - Koźle, w wieku aktywności zawodowej (15-64), korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, które są bezrobotne, z wykształceniem: podstawowym, gimnazjalnym, ponadpodstawowym, policealnym. Zakładamy równy dostęp do projektu osób w różnym wieku (15 do 64 lat, także osoby bardzo młode i w wieku przedemerytalnym). Wybór grupy docelowej jest zgodny z założeniami Opisu Priorytetów POKL Poddz. 7.1.1., które jako grupy docelowe wskazują osoby korzystające z pomocy społecznej, które nie pracują i są w wieku aktywności zawodowej.
Kryterium dostępu: projekt obejmie wsparciem osoby niepełnosprawne: na podstawie danych MPiPS-03 za 2011 r, liczba środowisk z niepełnosprawnością 602 /liczba środowisk objętych pomocą 1929 = 31,21% x liczba uczestników projektu 40= min. 13 osób niepełnosprawnych w projekcie.
Bariery uczestników:

  • niski poziom motywacji do zmiany sytuacji życiowej,
  • brak lub niski poziom kompetencji społecznych niezbędnych w poszukiwaniu zatrudnienia, zdezaktualizowane kwalifikacje zawodowe, nieadekwatne do potrzeb rynku pracy,
  • brak kwalifikacji zawodowych, niski poziom wykształcenia,
  • trudności w poruszaniu się po rynku pracy, nieznajomość sposobów skutecznego poszukiwania pracy.

Kobiety zgłaszają barierę zw. z opieką nad małym dzieckiem, nad osobami zależnymi, nieumiejętność pogodzenia ról społecznych (życie rodzinne i zawodowe). Wśród mężczyzn barierę stanowi problemowe używanie, praca dorywcza w "szarej strefie".
Potrzeby uczestników:

  • diagnoza psychologiczna połączona ze wsparciem psychologicznym,
  • określenie preferencji zawodowych, wybór kierunków kształcenia, opracowanie IPD,
  •  warsztaty rozwijające umiejętności w zakresie poszukiwania pracy,
  • wsparcie w ramach treningu umiejętności i kompetencji społecznych,
  • uzupełnienie wykształcenia,
  • wsparcie w zakresie rozpoznania i ewentualnych zajęć terapeutycznych.

Oczekiwania uczestników:

  • rozwiązanie problemów życiowych,
  • poprawa sytuacji życiowej, w tym statusu materialnego,
  • pomoc w znalezieniu pracy i jej podjęcie, zdobycie nowych kwalifikacji,
  • możliwość uzupełnienia wykształcenia.

Zadania realizowane w projekcie:

  • Aktywna integracja

Realizacja zadania: III-XI 2012. Realizacja 40 kontraktów socjalnych. Każdy uczestnik projektu będzie objęty min. 3 instrumentami aktyw. integracji.

AKTYWIZACJA ZDROWOTNA:
w zależności od potrzeb dla osób problemowo używających - konsultacje indywidualne z terapeutą ds. uzależnień (10 osób po średnio 20 h na osobę w okresie od IV do XI 2012)

AKTYWIZACJA SPOŁECZNA:
W związku z niskim poczuciem własnej wartości, słabą motywacją, biernością i lękiem przed wejściem na rynek pracy uczestnicy będą objęci wsparciem w formie konsultacji indywidualnych z psychologiem: dla każdej osoby średnio 4 godziny konsultacji w okresie IV-V 2012.
W celu podniesienia samooceny, motywacji i zwiększenia umiejętności społecznych niezbędnych na rynku pracy uczestnicy wezmą udział w treningu kompetencji i umiejętności społecznych w 2 grupach w wymiarze 5 dni treningu po 5 h każdy w okresie IV-V 2012.
W ramach funkcjonującego Klubu Integracji Społecznej przy MOPS sfinansowane będą dla uczestników projektu 4 warsztaty w 2 grupach po 5 h każdy w okresie V-VI 2012.
Dla osób, które po zakończeniu zaplanowanej ścieżki szkoleń będą gotowe do wejścia na rynek pracy, w szczególności do pracy z ludźmi (np. sprzedawca) zaplanowano wsparcie w formie poprawy wizerunku - usługi kosmetyczno - fryzjerskiej dla około 10 osób spośród 40 osób w miesiącu XI 2012. Wsparcie to ułatwi podjęcie pracy, a tym samym zapobiegnie marginalizacji i wykluczeniu społ. uczestników.

AKTYWIZACJA EDUKACYJNA:
Ze względu na brak, niski stopień lub dezaktualizację kwalifikacji zawodowych uczestnicy otrzymają wsparcie f formie kursów i szkoleń zawodowych, dobranych do ich potrzeb i oczekiwań w oparciu o profesjonalną diagnozę i wypracowane z doradcą zawodowym IPD. W sytuacji zdiagnozowania potrzeby uzupełnienia wykształcenia, zakładamy sfinansowanie zajęć szkolnych na wskazanym przez specjalistę poziomie (zakładamy około 3 osoby).

AKTYWIZACJA ZAWODOWA:
Uczestnicy projektu zostaną objęci indywidualnymi konsultacjami z doradcą zawodowym w wymiarze po 4 godziny średnio dla każdej osoby, które pozwolą na wypracowanie Indywidualnych Planów Działania (IPD), a także zwiększą zdolności poruszania się uczestników po rynku pracy. IPD będzie podstawą do odbycia ścieżki szkoleń i kursów zawodowych , ew. uzupełnienia wykształcenia.
Dla zwiększenia umiejętności praktycznych na rynku pracy, nabycia instrumentów ułatwiających znalezienie zatrudnienia uczestnicy projektu odbędą warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy w wymiarze 5 dni warsztatów po 5 h każdy w dwóch grupach w okresie VI-VII 2012. Uczestnicy zdobędą wiedzę związaną z zasadami funkcjonowania rynku pracy oraz wymogami pracodawców, a także poznają zasady autoprezentacji, przygotowania dokumentów aplikacyjnych.

INNE PLANOWANE FORMY WSPARCIA:
- finansowanie opieki nad dziećmi uczestników w razie takiej potrzeby, podczas trwania form wsparcia (warsztatów, treningów i kursów), które zapewni równość szans, w tym równość płci w dostępie do form wsparcia (III-XI 2012).
- finansowanie dojazdu na formy wsparcia (warsztaty, treningi, kursy) w formie zakupu biletów lub refundowania kosztów poniesionych przez uczestników na dojazdy w okresie III-XI 2012.
- finansowanie kosztów wyżywienia uczestników projektu podczas trwania form wsparcia (treningów, warsztatów, kursów), a także na konferencji podsumowującej realizację projektu w formie zakupu poczęstunku lub sfinansowania cateringu (III - XI 2011).
- planuje się objąć badaniami lekarskimi, niezbędnymi do rozpoczęcia szkolenia  (około 5 osób) lub przed podjęciem pracy (około 5 osób), w okresie III-XI 2012.

  • Praca socjalna

W ramach Pracy socjalnej podpisanych zostanie 40 kontraktów socjalnych - co stanowi kryterium dostępu. Pracownicy socjalni będą uczestniczyć w rekrutacji uczestników projektu (rozmowy, diagnoza, informacja osób zainteresowanych o założeniach projektu, pomoc w wypełnianiu kart zgłoszeniowych, informowanie o spotkaniach organizacyjnych) od I.2012. Po podpisaniu kontraktów socjalnych przez uczestników pracownicy socjalni będą realizować założenia tych kontraktów. Realizacja kontraktów będzie dążyć do wzmocnienia lub odzyskania pełnej zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie, szczególnie w sferze zawodowej, umożliwienia aktywizacji społ. zawodowej, przeciwdziałaniu wykluczeniu społ. uczestników.

  • Zasiłki i pomoc w naturze

Uczestnicy projektu otrzymywać będą wsparcie finansowe w formie zasiłków celowych i celowych specjalnych, a udzielona pomoc stanowić będzie wkład własny Gminy Kędzierzyn - Koźle w projekt.

  • Zarządzanie projektem

Za projekt odpowiada Dyrektor OPS (nadzoruje przebieg realizacji wszystkich działań zaplanowanych w Projekcie, uczestniczy w promocji).
Na jego zlecenie koordynuje projekt Koordynator Projektu, który zajmuje się monitoringiem i ewaluacją poszczególnych zadań oraz oceną postępu całego projektu, rekrutacją uczestników, dokumentacją osobową uczestników, organizacją i kontrolą pracy Zespołu Projektowego, reagowaniem na nieprawidłowości związane z realizacją zadań, bieżącym nadzorem nad prawidłowością realizacji kontraktów socjalnych, współpracą z pracownikami socjalnymi, kontrolą prawidłowości wydatkowania środków, wypełnianiem PEFS.
Koordynuje pracę Zespołu Projektowego:
- Asystenta Koordynatora - przygotowanie i przeprowadzanie postępowań związanych z Ustawą o zamówieniach publicznych (zakup sprzętu i usług), dokumentowaniem przebiegu poszczególnych działań (zdjęcia, filmy, itp), prowadzenie pełnej dokumentacji zw. z usługami zlecanymi w projekcie oraz realizacją umów, koordynacją szkoleń i kursów (z pełną dokumentacją zrealizowanych szkoleń).
- Specjalisty d/s Finansów – prowadzenie finansów Projektu, czynności rachunkowe związane z  realizacją budżetu projektu, sporządzanie wniosków o płatność w części finansowej, archiwizacja dokumentów finansowych, współpraca z Głównym Księgowym OPS.
 
W realizację projektu zaangażowani są:
doradca zawodowy – realizuje indywidualne konsultacje z uczestnikami, wypracuje IPD;
psycholog - konsultacje indywidualne ze wszystkimi uczestnikami, badania ankietowe uczestników;
terapeuta d/s uzależnień - konsultacje indywidualne wg potrzeb uczestników.
trener kompetencji i umiejętności społecznych – trening grupowy.
trener warsztatów Aktywnego Poszukiwania Pracy - warsztaty grupowe.
pracownik ds. obsługi księgowej projektu - czynności księgowe dotyczące wydatków ponoszonych w projekcie, sprawozdania księgowe.



 

Realizacja projektu p.n. Program aktywizacji społeczno - zawodowej bezrobotnych "Nowe Szanse":

  • Wszyscy uczestnicy projektu odbyli konsultacje z doradcą zawodowym oraz psychologiem. W 2011 roku specjalistą w zakresie doradztwa zawodowego była Pani Barbara Nieckarz, a wsparcie psychologiczne oraz wstępną diagnozę wykonała Pani Katarzyna Raduli.
  • Zakończono realizację cyklu warsztatów w ramach Klubu Integracji Społecznej, odbyły się trzy warsztaty dla dwóch grup uczestników po 20 osób. Trenerami warsztatów byli: Pani Dorota Rak, Pan Marek Oleś, Pani Irena Morek. Uczestnicy otrzymali praktyczne wskazówki z zakresu prawa rodzinnego, prawa pracy, autoprezentacji, zagrożeń wynikających ze spożywania używek i mechanizmów uzależnień.
  • Uczestnicy wymagający szerszej diagnozy i/lub wsparcia w zakresie problemu uzależnień odbyli konsultacje z terapeutą ds. uzależnień, którego funkcję pełnił Pan Marek Oleś.
  • Kursy dotychczas zrealizowane w ramach Projektu Program aktywizacji społeczno - zawodowej bezrobotnych "Nowe Szanse" w 2011 roku:

- kurs prawa jazdy kategorii B, C, D
- kurs operatorów koparkoładowarek
- kurs opieki nad osobami starszymi z pierwszą pomocą
- kurs profesjonalny sprzedawca
- kurs operatorów wózków jezdniowych
- kurs obsługi programów komputerowych i urządzeń biurowych

  • Uczestnicy projektu są objęci kompleksową praca socjalną, a także otrzymują wsparcie finansowe w formie zasiłków celowych, które stanowią wkład własny w projekcie.
  • Rozpoczynają się warsztaty treningu kompetencji i umiejętności społecznych, które poprowadzi Patrycja Madej. Odbędzie się sześć warsztatów w grupach 20 - osobowych, podczas których uczestnicy projektu zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem, pracy w grupie, autoprezentacji, adekwatnej oceny siebie i innych, a także dzięki warsztatom wzrośnie ich motywacja do działania, poczucie własnej wartości oraz aktywność na polu zawodowym.


ZAKOŃCZONE REALIZACJE:

  • Zakończono realizację treningu kompetencji i umiejętności społecznych, realizowanego w cyklu sześciu warsztatów. Trenerem warsztatów była Pani Patrycja Madej. Za stworzenie warunków do przeprowadzenia warsztatów i miłą pomocną atmosferę realizatozy projektu dziękują Pani Kierownik pracownikom Domu Dziennnego Pobytu Nr 5
  • Zakończono realizację kursu wizażu, makijażu i stylizacji, w którym uczestniczyło 15 kobiet.

 



 

Celem ogólnym projektu będzie przeciwdziałanie marginalizacji i wykluczeniu społecznemu poprzez zwiększenie aktywności zawodowej i społecznej 50 osób bezrobotnych, będących w wieku aktywności zawodowej i korzystających ze świadczeń pomocy społecznej.

Cele szczegółowe:

  • zwiększenie motywacji do działania i poczucia wiary we własne siły, podniesienie samooceny,
  • zwiększenie umiejętności komunikacyjnych, zdolności interpersonalnych, poziomu integracji społecznej oraz prawidłowości relacji rodzinnych,
  • zwiększenie umiejętności praktycznych niezbędnych przy aplikowaniu o pracę,
  • podniesienie kwalifikacji zawodowych,
  • podjęcie zatrudnienia.

 



 

Grupą docelową są osoby zamieszkałe w Gminie Kędzierzyn – Koźle, w wieku aktywności zawodowej, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, które są bezrobotne. Wybór grupy docelowej jest zgodny z założeniami Opisu Priorytetów PO KL Poddziałania 7.1.1., które jako grupy docelowe wskazują osoby korzystające z pomocy społecznej, które nie pracują i są w wieku aktywności zawodowej.

 

 

 



 

Zad.1 Aktywna integracja

realizacja 50 kontraktów socjalnych:
a) 4 kontynuacji z 2009r -I-XII 2010,
b) 46 nowych kontraktów- III-XI 2010, z wykorzystaniem: zasiłków i pomocy w naturze III-XI 2010, pracy socjalnej, prac społecznie użytecznych III-XI 2010, instrumentów aktywnej integracji przez 3 pracowników etatowych oraz 3 pracowników zatrudnionych w ramach Projektu. Każdy nowo przyjęty BO zostanie objęty instrumentów aktywnej integracji.
- doradztwo zawodowe III-IV 2010 w wymiarze średnio 2 godzin,
- poradnictwo psychologiczne III-XI 2010 - łącznie 50 godzin konsultacji dla Beneficjentów Ostatecznych w zależności od potrzeb,
- szkolenia zawodowe po konsultacji z PUP zgodnie z ustawą z 19.12.2008 o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, IV-XI 2010 :

  1. kurs opieki środowiskowej - ok.10 osób,
  2. obsługa urządzeń sklepowych - ok.10 osób,
  3. kurs prawa jazdy i egzamin - ok.25 os.,
  4. techniczne (wózki, spawanie, itp.)-ok.15 osób,
  5. przedsiębiorczości- ok.10 os.,
  6. pozostałe w zależności od diagnozy specjalistów.


- uzupełnienie wykształcenia I-XII 2010 dla ok.5 osób,
- uczestnictwo w Klubie Integracji zawodowej (warsztaty dla BO związane z aktywizacją zawodową, motywacją do działania, przygotowaniem do aplikowania o pracę, godzeniem ról społecznych z życiem zawodowym)III-V i IX-XI 2010,
- badania lekarskie przed podjęciem zatrudnienia lub kursu - ok. 10 osób
- poprawa wizerunku- X-XI 2010-ok.20 osób(fryzjer, kosmetyczka),skierowana do osób, które po zakończeniu innych form wsparcia będą gotowe do wejścia na rynek pracy, do pracy z ludźmi (np. jako sprzedawca), gdzie wizerunek jest istotnym elementem przy aplikowaniu o pracę. Wsparcie to ułatwi podjęcie pracy, a tym samym zapobiegnie marginalizacji i wykluczeniu społecznemu BO.
- finansowanie opieki nad dziećmi BO-w razie konieczności, w celu umożliwienia pełnego uczestnictwa kobiet-BO w zorganizowanych formach wsparcia,
- zorganizowanie cyklu imprez integracyjnych dla BO i ich rodzin (cel: rozwinięcie postaw i umiejętności społeczne, utrwalenie efektów dotychczasowego wsparcia, wzrost aktywizacji społecznej) spotkań grup samopomocowych w ramach działań animatora lokalnego.
- finansowanie dojazdu na szkolenia zawodowe, spotkania, warsztaty i konsultacje. BO kontynuujący uczestnictwo będą objęci konsultacjami psychologicznymi, KIS-em oraz zakończą podjętą w 2008 i 2009r ścieżkę edukacji.

Zad.2 – Praca socjalna
- zostaną objęci pracą socjalną wynikającą z założeń Ustawy o pomocy społecznej, w celu poprawy funkcjonowania osób i ich rodzin, poprawy własnej sytuacji życiowej, umożliwianie powrotu do prawidłowej kondycji i jakości życia. OPS zatrudnia 24 pracowników socjalnych (wymagana liczba 32),w ramach Projektu zatrudnionych jest 3 pracowników socjalnych, którzy są zaangażowani w zadania wynikające z projektu (prowadzenie kontraktów socjalnych do celów projektu) oraz w zadania wynikające z zakresu obowiązków pracownika socjalnego (rejon opiekuńczy). Trzech etatowych pracowników socjalnych zostanie zaangażowanych w realizację dodatkowej pracy socjalnej w ramach podpisania i prowadzenia kontraktów socjalnych w projekcie.

Zad.3 – Zasiłki i pomoc w naturze
– 50 osób objętych kontraktami socjalnymi, otrzyma w czasie trwania projektu wsparcie finansowe w formie zasiłków celowych III-XI 2010.

Zad.4 - Prace społecznie użyteczne
– Zaplanowano uczestnictwo 30 osób objętych kontraktami w Programie „Prace społecznie użyteczne” przez okres od 1 do 5 miesięcy- III-XI 2010.

Zad.5 – Zarządzanie projektem
– zostanie stworzony zespół projektowy, rozdzielone zostaną zadania i zakres obowiązków dla: Koordynatora Projektu, Asystenta Koordynatora, Specjalisty ds. Finansów. Operacje finansowe będą realizowane przez konto bankowe otwarte dla potrzeb projektu, prowadzona będzie odrębna księgowość i ewidencja rozliczeń zgodnie z zasadami finansowania projektów. W ramach zarządzania projektem nastąpi przygotowanie organizacyjne, podział obowiązków, koordynacja realizacji poszczególnych zadań - I-XII 2010.Planowane są działania o char. promocyjnym i rozpowszechniającym realizowany Projekt. Przygotowane zostaną materiały promocyjne (foldery, plakaty, notesy, długopisy),zamieszczone będą reklamy w prasie, radio i telewizji, na stronie OPS funkcjonować będzie zakładka dot. Projektu. Odbędzie się konferencja na zakończenie projektu.

Najnowsze zamówienia publiczne